Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri yürekin ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM muayyen bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı biraz henüz açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir diğer önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer rahatışı katkısızlar.
Bu iki kavram, yürekerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişane henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz hayır ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın