Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı sosyete ortamında değeri olan , kudret, tutum ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı mimarilabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin ammaçlarına muvafık ) değnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis göre;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değnöbettirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç omurga öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi ammaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler sinein benzeridır. Ammaçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre değnöbetebilir, lakin sürecin doğası değnöbetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birsonsuz filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değnöbetikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, isim sinein ömür boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere muvafık olabileceği gibi istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri gibi mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise resen vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir mekanizma olarak ele kırmızıındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol ortamında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, sınav akıbetları gibi mergup davranış değnöbetiklikleridir.
Bir cevap yazın